Research Interests
Social media, political communication
Social media, political communication
Bene, M., Burai, K., & Farkas, X. (2022). Ahány párt, annyi szokás? In Böcskei, Balázs; Szabó, Andrea (szerk.) Az állandóság változása. Parlamenti választás 2022, 115–139.
Burai, K. (2022). Érzelmek és viralitás a közösségi médiában. Politikatudományi Szemle, XXXI (3), 37–58.
Burai, K. (2022). (Ki)követés politikai okokból? Médiakutató, 2022(2), 49–61.
Bene, M., Farkas, X., & Burai, K. (2021). Same Strategy, but Different Content. Hungarian Parties’ Facebook Campaign During the 2019 EP Election. In: Jörg, Haßler; Melanie, Magin; Uta, Russmann; Vicente, Fenoll (szerk.) Campaigning on Facebook in the 2019 European Parliament Election, 119–134
Burai, K., & Bene, M. (2021). Érzelmek húrjain. Politikai kommunikáció és állampolgári reaktivitás a közösségi médiában. Politikatudományi Szemle, 30(1), 82–103.
Szabó, G., & Burai, K. (2019). A magyar politikai kommunikáció története a hazai szakirodalomban. In A szavakon túl. Politikai kommunikáció Magyarországon, 1990 – 2015, 30–46.
Networked locality: A multimethod approach to investigate the role of social media in local politics