Kutatási területek
közösségi média, politikai kommunikáció, politikai tájékozódás
közösségi média, politikai kommunikáció, politikai tájékozódás
Balaban, D.C. et al., 2024. The Relationship Between Topics, Negativity, and User Engagement in Election Campaigns on Facebook. POLITICS AND GOVERNANCE, 12, pp.1–19.
Burai, K., Solti, Á. & Bene, M., 2024. Feel local, post local: An ethnographic investigation of a social media-based local public. NEW MEDIA & SOCIETY, online first, pp.1–18.
Farkas, X., Burai, K. & Bene, M., 2024. Shocking Experience: How Politicians’ Issue Strategies Are Shaped by an External Shock During Campaigns. POLITICS AND GOVERNANCE, 12(2024), p.1.
Burai, K., 2022a. Érzelmek és viralitás a közösségi médiában. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 31(3), pp.37–58.
Burai, K., 2022b. (Ki)követés politikai okokból? MÉDIAKUTATÓ: MÉDIAELMÉLETI FOLYÓIRAT, 23(2), pp.49–61.
Hálózatos lokalitás: A közösségi média helyi politikában játszott szerepének vizsgálata
PRiSMa – Political Representation in the Age of Social Media