Új tanulmány jelent meg "The Polyphonic Sounds of Europe: Users’ engagement with parties’ European-focused Facebook posts" címmel, a Politics & Governance folyóiratban. A szerzők Bene Márton, Melanie Magin, Daniel Jackson, Darren Lilleker, Delia Balaban, Paweł Baranowski, Jörg Haßler, Simon Kruschinski és Uta Russmann.
Régi aggodalom az európai politikával kapcsolatban, hogy az EU demokratikus legitimációját leginkább erősíteni szolgáló Európai Parlamenti választások sokkal inkább a nemzeti politikai küzdelmekről és kevésbé az európai kérdésekről szólnak. A napjaink kampányaiban kitüntetett szerepet élvező közösségi oldalakon azonban a felhasználói igények nagymértékben képesek formálni a politikai szereplők kommunikációját. A tanulmány egy 12 országot lefedő kutatásban vizsgálja, hogy az állampolgárok az EP-kampány kontextusában mennyire nyitottak az Európával és az Európai Unióval kapcsolatos közösségi média tartalmakra a pártok Facebook oldalain. Az eredmények szerint a felhasználók még az EP-kampány alatt is nagyobb arányban lépnek interakcióba nemzeti politikával foglalkozó tartalmakkal, mint európai kérdésekre fókuszáló posztokkal. A kutatásból az is kiderült azonban, hogy nem azok az EU-val foglalkozó tartalmak sikeresebbek, amelyek negatív utalásokat tartalmaznak, a migráció vagy a klímaváltozás kérdésére fókuszálnak vagy éppen populista pártoktól származnak, tehát az európai politika "megosztóbb" jellegű megjelenítése kevésbé népszerű a felhasználóknál.
Bene Márton, Melanie Magin, Daniel Jackson, Darren Lilleker, Delia Balaban, Paweł Baranowski, Jörg Haßler, Simon Kruschinski, Uta Russmann (2022). The Polyphonic Sounds of Europe: Users’ engagement with parties’ European-focused Facebook posts. Politics & Governance, 10(1), 108-120.